2013. május 11., szombat

Krémmánia megjegyzések

Azt gondolom, hogy szinte mindenki tudja, hogy a Krémmánián lehet írni véleményt és megjegyzést. A csillagos véleményeket szigorúan a termék tapasztalatoknak próbáljuk fenntartani, minden egyéb jellegű kommentet, kérdést pedig csillag nélkül, megjegyzésként lehet írni.

Az utóbbi időben azt vettem észre, hogy egyre gyakrabban a termékek alatt elindult egy jó kis beszélgetés, ami sokszor el is kalandozott magától a terméktől és rengeteg megjegyzést szült, aminek hatására a vélemények már-már elvesztek. Ezért gondolkodni kezdtem azon, hogy mi lenne a jó megoldás arra, hogy ezek a beszélgetések is megmaradhassanak, de úgy, hogy közben a vélemények se vesszenek el, hiszen mégiscsak ez utóbbi lenne az oldal lényege.

Végül erre jutottam: "alapból" a termékek alatt ezentúl nem lesz látható az összes megjegyzés, hanem csak a legújabb kettő. Ha van még több, akkor a második megjegyzés alatt láthattok egy kis linket, arra kattintva meg lehet nézni az összeset. Például a Clinique CC krémjéhez eddig egy vélemény született, és 21 megjegyzés. Ha valaki csak gyorsan a véleményt akarta elolvasni, nem volt könnyű dolga. Eddig. :)

A vélemény rész az új "Az összes megjegyzés mutatása" linkkel
Ha valaki viszont nem örül ennek a változásnak, akkor jó hírem van: csináltam a profilban egy beállítást, amin Ti eldönthetitek, hogy alapból szeretnétek-e az összes megegyzést látni vagy sem. Az alapbeállítás, hogy nem, de ezt átállíthatjátok (a profil oldalon a szerkesztést megnyomva), és onnantól kezdve számotokra gyakorlatilag nem változott semmi.

Profil szerkesztése az új beállítással

Remélem hasznosnak találjátok a változást, és ha van bármi javaslatotok vele kapcsolatban, akkor mondjátok! :)

23 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó ötlet, tényleg zavaró volt néha, hogyha gyorsan akartam csak a véleményeket elolvasni, ki kellett bogaraszni a soó megjegyzés közül. Szerintem az is jó megoldás lehet, hogy a termék alatt két fül van: egy megjegyzés es egy vélemény. Így ha valaki kérdést akár feltenni, akkor a megjegyzés fület választja, viszont ha csak az értékelésre kíváncsi, akkor a véleményre kattint. :)

    VálaszTörlés
  2. Én már lassan kezdek hinni benne, hogy nincs lehetetlen dolog számodra, Apolka :)
    Ez az újításod is zseniális. :)

    1. Egy dolog viszont eszembe jutott, ami zavar, még mindig. Azt kellene még valahogyan megoldani, hogy egy személy egy termékhez csupán 1x tudjon véleményt írni. Gyakori konfliktusforrás, amikor egy terméket talán véletlenül, de megszórnak egycsillagos véleménnyel.


    2. Újoncként pedig számomra valamiért nem volt mindjárt egyértelmű, hogyan használjam a kérdés/megjegyzés, illetve a vélemény füleket. Erre nincs ötletem, csak jelzem, hogy sokan kezdtük bénázással, én spec. azért, mert nem olvastam el azonnal, hogy hogyan használjam az oldalt, csak úgy kattintgattam. Lehet, hogy erre megoldás lenne, hogy regisztrációkor mindjárt a házirenddel találná szembe magát az újonc?

    VálaszTörlés
  3. Aha, köszi bandita, mindegyik tök jó ötlet, igyekszem majd ezeket is sorra venni.... :)

    VálaszTörlés
  4. Igen, én is gondolkodtam, hogy a véleményt és megjegyzést külön fülre rakom, csak azért mégse így döntöttem, mert egy megjegyzés sokszor a véleményre reagál, és akkor ha szétvélasztom két fülre, akkor széteshet a beszélgetés folytonossága.

    VálaszTörlés
  5. Jó, tudom, én könnyen beszélek, mert nem nekem kell csinálnom az oldalt, de szerintem hasznos lenne egy külön "fórum" is, ahol bárki indíthat témát, felteheti a kérdéseit, stb. Sajnos én magam is gyakran gyarapítottam a megjegyzéseket "oda nem illő" dolgokkal, mert ha valami kérdésem volt, akkor azt csak valamelyik terméknél tudtam feltenni, még akkor is, ha semmi köze nem volt hozzá. Tudom, lehet nektek is e-mailt írni kérdésekkel, de az is előfordul, hogy a többiek véleményére is kíváncsi az ember.
    Szóval én mindenképpen egy külön fórum rovatra szavazok!

    VálaszTörlés
  6. Adrienn Spaitsné Polgár2013. május 11. 12:38

    ez már csak azért is jó lenne, mert néha elfelejtem, hogy véleményeztem-e már a terméket...és csak frissíteni kellene a véleményt

    VálaszTörlés
  7. Azt kell mondjam, hogy usability szempontból perfect. :) A fórumot én is jó ötletnek tartom, meg hogy lehessen egymásnak privát üzit is küldeni. (Igen, tudom, mennyi fejlesztés ez. :D )
    A kérdés/Megjegyzés fülre van egy ötletem, ami viszont gyorsan kivitelezhető: ha nem jelölsz be csillagot, akkor ezt a hibaüzit dobja fel: "Pontozd 1-től 5-ig mennyire vagy elégedett a krémmel!" Ezt ki lehetne egészíteni, hogy "vagy kattints a kérdés/megjegyzés fülre a box fölött. És fület csinálni neki, nem csak kiírni, hanem úgy fület, hogy olyan designnal picit megtámogatni, (akár színnel) ami kiemeli ezt, mert most csak "sima" szövegként van ott, szerintem ezért sem veszik észre.

    VálaszTörlés
  8. Nem tudom, hogy valami jegyzéket nem lehetne-e arról írni, hogy aki véleményez egy terméket, az valóban vélemény legyen.Egyáltalán nem találom hasznosnak azokat a megjegyzéseket, hogy "szar", nem jó", nem tetszett". Ezekből sem én, sem más nem okosodik, nem tudja meg, hogy miért is nem felel meg a véleményezőnek az adott termék. Ráadásul idegesítő is, hogy valaki ennyi időt nem szán egy termékre, hogy normálisan megfogalmazza a véleményét.

    VálaszTörlés
  9. Megvilágosodtam :D

    Tényleg nincs ott jelenleg virtuális "fül", ami felhívná a figyelmet a különböző funkció lehetőségére, csak szöveg látható. Az első használatkor én többször csillagoztam, mert azt láttam, hogy a program azt kéri :) Oké, hogy ezen a problémán gyorsan átlendül a földi halandó, de én percekig képtelen voltam megérteni, hogy Wishes milyen "fület" emleget, amikor segíteni próbált anno :D
    Istenem, de rég is volt :)

    VálaszTörlés
  10. Én se szeretem a hárombetűs véleményeket, de nem jelölöm hasznosként és kész. Van ilyen és lesz is. Kár lenne korlátokat szabni a megfogalmazással kapcsolatban szerintem. Aki ilyet ír, azért többnyire az is kipróbálta a terméket és nem jutott más az eszébe, amit megoszthatott volna. Oké, hogy ebből nem okosodunk, de annyit látunk, hogy neki nem jött be, és ez is egy vélemény.

    VálaszTörlés
  11. Felhasználó barát újítás, köszönjük! Az is jó ötlet, hogy a vélemény/komment opciókat kicsit jobban vizuálisabbá tenni, hogy szembetűnőbb legyen.
    A fórum szuper dolog lenne, de rengeteg munka létrehozni egy spam mentes, stabil fórumot.
    Egy csere-bere, ingyen elvihető, eladás topik biztosan hasznos lenne!

    VálaszTörlés
  12. Hű, Ildi ez tök jó ötlet, hogy a hibaüzenetbe beleírom, hogy van kérdés/megjegyzés is és ez tényleg nem tart semeddig, úgyhogy legalább ennyit meg is csináltam máris. :)

    VálaszTörlés
  13. Örülök, hogy segíthettem. :) Ha már ebből élek, illik megvalósítható dolgokat kitalálnom. :)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon jók az újítások!

    Viszont engem nagyon zavar még valami: sokan lepontoznak egy-egy terméket anélkül, hogy kipróbálták volna, szerepel is a véleményükben, hogy "ugyan nem próbáltam még, de...", és nyomják rá az egy csillagot. Ennek pedig semmi értelme nincs! Különösen akkor, ha néhány hozzászólás van csak egy-egy termékhez, és az értékelését ezek az egy csillagok nagyon lehúzzák. Valami szűrőt nem lehetne lefuttatni, hogy automatikusan törölje azokat a hozzászólásokat, amikben ezek szerepelnek?



    Oké, tudom, csak költői volt a kérdés :D

    VálaszTörlés
  15. Ez tényleg szuper és hasznos újítás!

    Jó ötlet volt apolka! :)

    VálaszTörlés
  16. Kedves Apolka ! Engem soha nem zavart a jókedélyű csevegés, csillagozás nélkül, adott terméknél - de hát nem vagyunk egyformák, és biztos akadnak olyan felhasználók, akik nem kedvelik a laza csacsogást. Tehát ez is nagyon jó újítás, de ha már lúd... szóval a jövőbeni fejlesztéseknél esetleg be lehetne iktatni egy termék eladás-vétel, illetve csere-bere fület, ott fent ! Mert ezek az ajánlatok, kívánságok is a vélemények közé vegyülnek. Tudom, hogy ez nem a Vatera vagy az Apród hirdetési oldal, de remekül be lehetne határolni, mit és hogyan - mert az sem lenne jó, ha boldog/boldogtalan ide jönne hirdetni az eladó kütyüit - szóval nem ez lenne a cél és a szándék. Egyre több olyan megjegyzést olvasok, hogy nem vált be valakinek valami, vagy ajándékba kapta, de ki nem állhatja - esetleg mások meg örülnének ennek-annak. Szóval amolyan gazdasági válság kompatibilis dolog lenne ez, hogy minél kevesebb cuccost dobáljunk ki ! :-)

    VálaszTörlés
  17. Engem sokkal jobban zavar az, hogy sokan kérdést vagy megjegyzést írnak és nem tudják/nem akarják észrevenni, hogy erre van külön fül, véleményként teszik fel, de ahhoz meg kötelezően csillagozniuk kell. Ezáltal egy csomó torzító csillagozás születik. A többség (szerintem) azért csinálja, mert tudja, hogy a vélemény látszik a főoldalon, de a kérdése, csak néhány utolsó válaszolóhoz jut el. Jó lenne ezt büntetni valahogy, hogy ne kelljen folyton rászólni az emberekre, hogy tartsák be a szabályokat. A tőmondatos semmitmondó véleményeket szívem szerint én törölném a rendszerből, tessék megindokolni, hogy miért a vagy b, aki lusta vagy nem ér rá ne kezdjen el véleményt írni a termékhez, ilyen egyszerű. (pl. szar, pocsék, nem vált be...). A csere-bere nagyon hasznos lenne, nekem is sok számomra felesleges vacak áll a polcon, jó lenne másnak örömet okozni vele, úgy, hogy egy kicsit visszakapjak az árából vagy másik termékre cserélni. :P Ha már fejlesztünk az árak kategóriáit nem lehetne kicsit pontosítani? Minden második kérdés erre vonatkozik. Na aztán nem elégedetlenkedek többet, mert ez egy klassz kis oldal, minden nap feljövök. :)

    VálaszTörlés
  18. Nem tudom hogy van e erre megoldás,vagy csak én vagyok béna és nem tudom :),de jó lenne ha egy terméknél rá tudnék keresni a véleményemre ha módosítani szeretném,vagy új észrevételem van a termékkel kapcsolatban,mert így olyan nehezemre esik rákeresni a saját véleményemre,hogy sokszor emiatt nem pontosítom a hosszabb idejű használat utáni jó vagy rossz észrevételeimet.
    Mikor sok véleményt írtál már,akkor a saját profilodban is hosszú idő amíg megtalálod:)

    VálaszTörlés
  19. Köszi a választ. Már nagy előrelépés lenne, ha egyáltalán jelezni lehetne a sületlenségeket, vagy a sokak által kifogásolt "ez egy szar" és kaliberű megnyilvánulásokat. Mondjuk ha lenne egy olyan funkció a vélemények alatt, hogy kifogásolás, jelentés, vagy valami ilyesmi....

    VálaszTörlés
  20. Engem sem zavart, miért is zavart volna, én voltam az egyik fő csacsorászó... Így viszont lelkiismeret furdalás nélkül csinálhatom ezt a tevékenységet, hiszen, akit zavar, úgyse látja. :)

    VálaszTörlés
  21. Lehet hogy népszerűtlen amit mondok, de én beállítanék egy minimum karakterszámot a véleményeknél - nem kisesszét kéne írni, de a két szavas vélemények nem túlzottan hasznosak szerintem senkinek sem, egy egyszerűbb tőmondat megformálása pedig nem teljesíthetetlen kihívás.

    VálaszTörlés
  22. Lehet, kissé megkésve, de hadd írjak még egy észrevételt vagy "újítást". A parfümöknél nem lehetne a katalógusillatokat külön kategóriába tenni? Van, hogy oldalakon át az Avon van csak, minimál hozzászólásokkal (néha minimál helyesírással), aki az igényesebb parfümöket szereti, azoknak unalmas lehet.

    VálaszTörlés