BLOGKERESŐ

2018. október 17., szerda

Vendégposzt - Ezek a Krémmánia legnépszerűbb parfümjei

A héten a Parfümblog gazdája, Dobos Andrea vállalta, hogy vigyáz picit a blogra és ír Nekünk egy szuper kis posztot - ezúttal a KM TOP5 legnépszerűbb parfümjéről...



Gondolom, nem vagyok egyedül azzal, hogy szeretek toplistákat olvasgatni, legyen szó filmekről, könyvekről vagy éppen (bocsánat, főleg) parfümökről.
Remek korrajzot meríthet belőle az ember, hiszen nagyszerű tükröt nyújt felénk, hogy az adott időszakban/korszakban melyek azok a termékek, amelyekért a legtöbb ember rajong, így például megtudhatjuk, hogy napjainkban melyek a legnépszerűbb parfümök a felhasználók szerint. Hagyományosan a Krémmánián olvashattok válogatást a legkedveltebb beauty termékekről, de külön parfüm toplistás poszt még nem jelent meg, így gondoltuk, hogy a KM top 5 parfümjéről készítünk nektek egy kis összesítőt.

Ha van a 2000-es éveknek sláger illata, akkor az nem lehet más, mint a Chanel Coco Mademoiselle. Gyakorlatilag minden toplista élén megtalálható immár 17 éve, s az iránta érzett rajongás nem szűnik azóta sem. Hogy mi a titka? Egyrészt kell hozzá egy zseniális parfümőr, Jacques Polge, aki mesterien fűzte össze a vibrálóan friss citrusos jegyeket a szenvedélyes és értéki orientális akkordokkal. Másrészt kell hozzá az a fajta minőség, amely a Chanel illatokat megkülönbözteti a többi parfümtől: kellően mély, komplex és kifinomult hatás jellemzi egyszerre. A Coco Mademoiselle másik érdeme, hogy újra divatba hozta az amúgy mostohagyerekként kezelt pacsulit, amelynek neve a köznyelvben egyet jelent a rossz, harsány illattal. Pedig a pacsuli növény leveléből nyert illóolaj sok-sok éve egyet jelent az egzotikus illattal, édes és kissé földes karaktere remekül muzsikál virágos jegyekkel.

Nem meglepő, hogy a KM legnépszerűbb parfümjei között szép számmal akadnak Avon illatok, hiszen a márka termékei könnyen hozzáférhetőek és viszonylag olcsók is. A legtöbb jó értékelést kapott Avon parfüm a 2001-ben megjelent Incandessence, amely azóta is a márka állandó kínálatában megtalálható (ami nagy szó, hiszen évente minimum 15-20 új illattal rukkolnak elő). Az Incandessence látszólag egy könnyed parfüm, amely csak virágos jegyekből áll, sikerének titka pedig épp abban rejlik, hogy ezek a könnyed és üde virágos jegyek romantikus csokorrá állnak össze, enyhe zöld tónusa révén még az is szívesen viselheti, aki nem kedveli az édeskés illatokat.

A KM közönsége sem tudott ellenállni Nina Ricci fantáziavilágának, és harmadik legnépszerűbb illatként a mesebeli almácska, Nina szerepel a legkedveltebb parfümök között. Elképesztő sikerét a zöldalma fanyarkás-friss és a praliné sziruposan édes akkordjának köszönheti, melyet kifejezetten nőies, elegáns fás jegyekkel alapoztak meg. Hihetetlen, de a kis Nina már 12 éve uralja a parfümpiacot, és épp az idén bővült a Nina Ricci „princess” univerzum háromtagúra a Bella képében, de mégis szívünknek legkedvesebb az örök romantikus Nina marad.

Ha parfümben kellene meghatározni a 2010-es évek illatát, akkor az nem lehetne más, mint a Lancôme La Vie Est Belle. Ma már a parfümöket úgy emlegetjük, hogy a La Vie Est Belle előtti és utáni illatok, és vélünk felfedezni hasonlóságokat az újonnan debütáló parfümök és a La Vie Est Belle között, hiszen azóta minden márka szeretne csak egy kicsit lecsípni abból a megasikerből és hype-ból, ami a Lancôme szupersztár illatát övezi. Szerintem maga a márka sem gondolta – csak merte remélni - , hogy a 2012-ben megjelenő illatuk ekkorát fog szólni, bár kétség kívül beleadtak apait-anyait. A három parfümőr (akik az illaton dolgoztak) közel 3 évig próbálgatta az illatot, s nagyjából 5000 verzió után, Julia Roberts-szel megtámogatva került ki a parfümériák polcaira. Rendhagyó illat? Nem mondanám, hiszen sokak szerint erősen hasonlít a kult illatként ismert Flowerbombra. Egyedi, netán ritka parfümösszetevőkből áll? Egyáltalán nem, hiszen az egyik fő alkotóeleme a praliné, ami már szinte a csapból is folyik. Akkor mégis minek köszönheti sikerét? Annak a fajta harmóniának és összhangnak, amelyet az illat a viselőjéből kivált. Sehol egy harsány, éles jegy, nincsenek végletek és meglepetések, csak egy szépen megalkotott, kifejezetten nőies, mindenki számára harmonikus illat érhető tetten.

Alberto Morillas tehetséges parfümőr, számos vagy inkább számtalan slágerillat került ki a kezei alól. Azt kell, hogy mondjam, egy valamihez piszkosul ért: hogyan kell könnyed, törékeny, ugyanakkor karakteres illatot kreálni. A Versace Bright Crystal az a parfüm, amely bebizonyította, hogy egy „egyszerű” virágos-gyümölcsös parfüm is lehet korszakalkotó. Ugyanis a Bright Crystal látszólag ellentmond mindennek, ami Versace. Nyomokban sem tartalmaz harsány, túldíszített, erősen olaszos temperamentumú felhangokat, annál inkább szelídebb, elegánsabb és modernebb. A vizes jegy köré épített bájos virágos jegyek, és az élénken pezsgő gyümölcsös akkordok eleganciájáért a meleg köntösbe öltöztetett fás jegyek felelősek. Sokan talán nem tartják túl karakteresnek, s talán épp ez a sikerének a titka. Egyszerűen csak egy jó illat, amely a legtöbb nőt képes megszólítani.


Nektek megvan valamelyik? Esetleg próbáltátok már őket?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése