BLOGKERESŐ

2019. január 30., szerda

Semleges értékelés a piactéren + GY.I.K.

Régi (és teljesen jogos) kérés a piactér kapcsán, hogy lehessen semlegesre is értékelni egy adásvételt, ha valamiért meghiúsul egy adásvétel, és nem szeretnétek pontozni emiatt a másikat.



Ezentúl ha nem jelölitek ki a csillagokat, hanem a vélemény megírása után simán a mentés gombra nyomtok, akkor semleges, 0 pontos vélemény jelenik csak meg, ami nem befolyásolja az adott eladó/vevő összpontszámát.



Ha már írok, arra gondoltam, hogy egyúttal pár olyan gyakran feltett kérdésre válaszolok, ami kapcsán rengeteg álhír terjed, vagy nem szoktatok rá választ találni :)


Ha az eladó termék adatlapján egy kommentben jelzem, hogy a terméket meg akarom venni és valaki leüti közben, akkor az szabálytalan?
A KM-en NINCS stoppolás, az viszi a terméket, aki előbb nyom a megveszem gombra, kivéve ha az eladó másképp dönt. 

Valaki irreálisan drágán árulja a termékét. Ez szabályos?
Ez nem egy hivatalos webshop, hanem "piac", így mindenki annyiért adja a termékét, amennyiért szeretné! Ha valóban irreálisan drága, úgyse fogja megvenni senki, keep calm ;)

Ki számít professzionális, "nagyüzemi árusnak", akik a PSZÁF szerint nem árulhatnak a zsibin?
Bármennyi terméket lehet árulni az oldalon (napi max. 10 feltöltés erejéig), sőt, az se baj, ha ezek között sok a bontatlan - ez a mi fogalmaink szerint nem számít professzionális árulásnak és nincsen velük semmi baj. Professzionális árulás alatt azt értjük, ha mondjuk a DM vagy a Douglas a saját webshopja helyett KM-en kezdené el árulni a termékeit. 

Eladtam egy terméket, és a vevő drágábban akarja továbbadni KM-en.
Szerintünk sem korrekt, de mivel már az ő tulajdona, annyiért adja, amennyiért akarja. 

Az eladók nem töltenek fel képet az eladó termékükhöz. Szabályos ez?
Igen. Nem kötelező képet feltenni a hirdetéshez. (ld. bővebben a PSZÁF-ben.)

Ha jelentek egy terméket, miért van, hogy azonnal leszeditek máskor meg nem?
Emberek vagyunk, így nem vagyunk non-stop gép előtt - az este nekünk is este, a hétvége pedig hétvége :)

Miért vannak hibák és hiányosságok a piactéren?
A piactérről tudnotok kell, hogy közel sem önszántunkból csináltuk meg, hanem azért, mert rengetegen kértétek, de a KM-nek nem ez a fő profilja, mi csak egy tök egyszerű platformot szerettünk volna biztosítani Nektek, ami nyilván nem egy Vatera-szintű aukciós oldal, viszont ebből soha nem is csináltunk titkot, és pont ezért ingyenes! :)

Ellenőrzitek a piacteret?
Ahogy a PSZÁF-ben benne van: kapacitáshiány miatt NEM, csak szúrópróbaszerűen. Viszont kivizsgálunk minden bejelentést, amit a "Gyanús termék jelentése" gombra kattintva tesztek, és intézkedünk, ha jogos (például leszedjük, ha nem a saját adatlapjához van feltöltve a termék vagy nem KM-re való).

Ha nincs egy eladó terméknek KM-es adatlapja, hova tölthetem a KM-en még nem szerepelő termékemet?
Ha valami még nincs fenn KM-en, akkor ha meg szeretnétek hirdetni, előbb fel kell töltenetek hozzá egy hiánytalan(!) adatlapot KM-re. 1-2 nap alatt jóváhagyjuk és utána már hirdethettek is :)

Miért nem törlitek ki a csalókat?
Semmiből nem állna kitörölnünk őket, de nekik kb. pont ugyanennyiből állna visszaregisztrálniuk egy új mail címmel és folytatni ugyanezt. Így legalább itt van feketén-fehéren a "bűnlajstrom", amit 1 másodperc csekkolni majd még egy másodperc visszautasítani a vételi szándékot. Tudnotok kell, hogy egy közösségi piactér sajnos soha nem ad Vaterás biztonságot (ahol nevet, bankszámlaszámot is bekérnek), szóval amennyire lehet, legyetek körültekintőek és minden esetben nézzétek meg az eladó/vevő véleményeit!

Kötelező véleményt írni az adásvételekről?
Ahogy az előző pontban is írtuk, a KM piactér nem egy hivatalos aukciós felölet, hanem egyszerű közösségi piactér, és mint ilyen, nem kötelező senkinek értékelést írnia az adásvételekről, mi csak lehetőséget biztosítunk rá. Ettől függetlenül természetesen nagyon örülünk neki, ha írtok, hiszen sokkal átláthatóbb és biztonságosabb lesz tőle a piactér, a vélemények írásával tulajdonképpen egymást segítitek.

Miért nem törlünk olyan "lepontozós" véleményeket, amik nem valósak?
Leginkább azért, mert minden félnek joga van megvédeni az álláspontját, legalább egy vélemény erejéig!!!! Másrészt pedig ahogy a piactér ÁSZF-ében próbáljuk hangsúlyozni, mi nem tudunk és az itt történtekért felelősséget vállalni, se nem vagyunk döntőbírók, hiszen nem tudjuk, hogy valójában mikor mi történik és kinek van igaza. (Nem, még bemásolt levelezések alapján se, ilyet semmiből nem áll hamisítani). Mindenkinek lehetősége van viszont leírni az adásvételről a véleményét, amiben el tudja mesélni, hogy az Ő szemszögedből mi hogy történt, mások pedig mindkettőjük véleményét elolvashatják és eldönthetik kinek hisznek.

Miért tud valaki értékelni, ha nem is fogadtam el a vásárlási szándékát?
Az eladóknak a termék leütésétől kezdve 3 napja van eldönteni, hogy elutasítja vagy jóváhagyja a terméket leütő vételi szándékát. Ha az eladó nem él ezzel az előjogával, a vevő számára 3 nap után akkor is elérhetővé válik az adásvétel értékelésének a lehetősége, hogy az értékelésével úgymond pontot tehessen a tranzakció végére és ne kelljen tovább várnia a bizonytalan vagy esetleg soha meg nem érkező válaszra.

Miért nem kapok mailben értesítést a vásárlási szándékokról?
Egyes levelezőrendszerek esetében (tipikusan freemail.hu, citromail.hu, hotmail.com) sajnos csak nagyon lassan érkezik meg a levél vagy egyáltalán nem, néhány esetben pedig spambe kerül. Mindenképpen azt javasoljuk, hogy hozzatok létre egy gmail postafiókot, ott kiküszöbölhető a probléma.

Kit keressek, ha valamilyen kérdésem van?
Sajnos nagyon sok esetben félinformációk, álhírek és nem általunk hozott "szabályok" terjednek, ezért keressetek MINKET bátran akár ez alatt a poszt alatt vagy a kremmania@gmail.com-on az esetleges kérdéseitekkel! A gyakran felmerülő kérdésekre a választ hozzá fogjuk írni ehhez a poszthoz!




A másik pedig, amit sajnálom, hogy ki kell ide írnom, de muszáj: ha szeretnétek hogy a piactér hosszútávon is üzemeljen, kérlek tartsátok tiszteletben az a PSZÁF-ben foglaltakat, az adminok munkáját/személyét és a piactér kapcsán hozott döntéseinket. Illetve ezentúl nem fogunk olyan levelekre válaszolni, amit mocskolódó, követelőző vagy személyeskedő stílusban íródtak.


Kellemes piacterezést! :)

16 megjegyzés:

  1. Szia Évi!

    Itt az eladó termékek között jeleztem vásárlási szándékom , de még nem érkezett meg az eladó email-címe , így most nem tudom mi a teendő. Egy parfümöt szeretnék megvenni. Köszönöm előre is a segítséget! :) üdv: Márti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne haragudj, de most vettem csak észre a kommented. Ilyen esetben a kremmania@gmail.com-ra írj inkább levelet és nagyon hamar segít valaki :)

      Törlés
  2. Szia! Évek óta használom a krémmániát de csak olvasásra kutakodásra. Ezért nem is voltam regisztrálva mert nem volt miért. Most viszont regisztráltam mert sajnos van pár be nem vált termékem amit szívesen eladtam volna de látom,hogy 3 (?) hónapos regisztrációval kell rendelkeznem ahhoz,hogy eladhassak.?
    Nem kötekedésképp de ennek mi értelme van? Mi például külföldön élünk és kb 2 hét múlva megyünk haza. Gondoltam előtte felrakom a kencéimet háha valakinek jó lenne..de így..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A felhasználóink többségének a kérésére, a visszaélések kiszűrése érdekében vezettük be ezt a funkciót, hogy a csalók ne tudjanak olyan könnyen újra és újra regisztrálni hozzánk, miután "lebuktak", hogy csalók.

      Törlés
    2. Kedves Évi!
      Nekem is ez lett volna a kerdesem, koszonom a valaszt. Annyit szeretnek meg kerdezni, h regisztracio szamit vagy az aktivalas? Korabban regisztraltam, de az aktivalas csak ma tortent meg. Koszonom

      Törlés
    3. Szia! A regisztráció dátuma számít :)

      Törlés
    4. Szia, én ezer éve regisztráltam, de egy ideje inaktív voltam, és nem tudok eladásra kínált terméket felrakni. Esetelg tudnál kárlek tanácsot adni?
      Köszönöm!

      Törlés
    5. Szia! Emlékszem milyen mail címmel regisztráltál? :)

      Törlés
    6. Szia, igen, melindakoles@gmail.com-mal, ami most is van.
      Köszönöm a segítséget!!

      Törlés
    7. Írj kérlek a kremmania@gmail.com-ra és elküldjük válaszüzenetben a hozzá tartozó KM-es felhasználónevet☺️

      Törlés
  3. Szia! Leütötten egy termèket tegnap dèlutàn. Mèg nem kaptam èrtesítőt. Google+ accounttal léptem be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha még nem kaptál visszajelző mailt és foglalt állapotban van a termék, akkor az eladó még nem jelzett még vissza rá. Amint elutasítja/jóváhagyja, e-mailt fogsz kapni róla, illetve leütés után pedig 3 nappal mindentől függetlenül meg fog jelenni az adatlapodon, hogy ha elunnád a várakozást akkor úgymond pontot tudj tenni a végére egy-egy semleges értékeléssel.

      Törlés
  4. Kedves krémmania, nem találom azt a felületet, ahol terméket tudnék feltölteni. Kerem segítségüket! Udv, Karolina

    VálaszTörlés
  5. Eladóvá vált Bottega Profumiera Rosepoudre parfümöm , sajnos nem az én illatom. Kb 4 fújás hiányzik belőle.
    Batch kódja : NG2538
    Ára : 20.000 Ft
    Csere nem érdekel.
    Tatabányán személyesen átvehető.
    Foxposttal vagy postaautomatába tudom küldeni a vevő terhére.

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok, én sem találom a funkciót, ahol terméket eladásra tudnék feltölteni. Tudna nekem valaki segíteni? Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok! Teljesen új vagyok itt! Hogy tudok eladni használt vagy ajándékba kapott sminket? Köszönöm!

    VálaszTörlés